Veel ondernemers beseffen tegenwoordig hoe belangrijk het is om online gevonden te worden. Wie online op zoek gaat naar een product of een dienst, zal er meestal voor kiezen om gebruik te maken van een zoekmachine. Wanneer ook jij het belangrijk vindt dat jouw bedrijf online gevonden wordt, is het dus belangrijk dat je je focus op de zoekmachines legt. Vooral de Google zoekmachine wordt ontzettend veel gebruikt. Wanneer een pagina geoptimaliseerd wordt voor de zoekmachines, noemen we dit Search Engine Optimization. In Nederland gebruiken we voornamelijk de afkorting hiervan, SEO, of de Nederlandse term zoekmachine optimalisatie. Wanneer je online goed gevonden wilt worden, schakel je hiervoor dus een SEO specialist in.
Kun je de SEO ook zelf verzorgen?
Uiteraard zijn er kleine veranderingen die je kunt maken om jouw eigen online platform voor SEO te optimaliseren. Wil je echter gevonden worden op zoekwoorden met veel concurrentie, dan wordt het lastig om zelf een hoge ranking te bereiken. Om de beste resultaten te behalen moet je immers over een groot netwerk beschikken. Daarnaast maken de meeste partijen gebruik van professionele en dure tools. Overigens dien je de juiste kennis te vergaren en is er online veel informatie die niet klopt. Wanneer je zelf de SEO van je online platform verzorgt, ben je vaak dus nog veel meer geld en tijd kwijt. Een SEO specialist inhuren is meestal verstandiger.
Wat mag een SEO specialist kosten?
Heb jij besloten dat het tijd wordt om online goed gevonden te worden en wil je dus in SEO investeren? Dan ben je vast en zeker benieuwd naar wat het inhuren van een SEO specialist kost! Helaas is dit moeilijk te bepalen. De kosten verschillen enorm per partij. Bovendien is hoeveel werk er verricht moet worden ook sterk afhankelijk van de gestelde doelen en van je huidige rankings. Bepaalde zoekwoorden hebben nou eenmaal ontzettend veel concurrentie, waardoor het tijdrovender en duurder wordt om hierop te scoren. Een professionele SEO partij zal je echter goed kunnen adviseren. Wanneer je een lager budget hebt, kunnen zij bijvoorbeeld bepalen welke zoekwoorden minder concurrentie hebben. Op deze zoekwoorden wordt waarschijnlijk minder gezocht, maar doordat er makkelijk op te scoren is, zijn ze alsnog de moeite waard. Wanneer je een lager budget hebt, is dit een betere optie dan op een zoekwoord proberen te scoren waar grote bedrijven al hun best voor doen.
Het herkennen van een SEO specialist
Een echte SEO specialist is altijd op de hoogte van de meest recente updates van de zoekmachines. De zoekmachines blijven hun algoritmes veranderen. De SEO van nu ziet er dan ook heel anders uit dan de SEO van vijf jaar terug. Vroeger zag SEO content er vaak onnatuurlijk uit. Grammaticaal liepen de zinnen niet lekker, omdat zoekwoorden er letterlijk in verwerkt werden. Zo herkende Google de zoekwoorden destijds beter. Tegenwoordig werkt dit averechts. Maakt iemand nog gebruik van dergelijke verouderde technieken? Dan kun je hoogstwaarschijnlijk niet echt van een specialist spreken. Vaak kun je ook beter oordelen na een vrijblijvend gesprek. Zie jij dat wel zitten? Daag ons dan nu uit.