Zou je graag je contentmarketing eens op een succesvolle manier in willen zetten? Denk dan eens aan een advertorial plaatsen. Het gaat bij deze vorm van marketing over alle activiteiten die te maken hebben met content. Je gaat het maken maar ook verspreiden. Je wil op deze manier je marketingdoelstellingen realiseren. Er zijn verschillende content marketing kanalen die je dan in kunt zetten en daarvoor moet je ook je doelgroep kennen. Daar gaan we je nu wat meer over vertellen.
Kanalen inzetten
Je hebt te maken met verschillende content marketing kanalen om te communiceren met je doelgroep. Social media speelt hierin een grote rol. Maar je eigen website natuurlijk ook. Je moet vast kunnen stellen welke kanalen je moet gebruiken en welke het meest efficiënt kunnen zijn. Alleen moet je daarvoor eerst nog onderzoek doen.
Wie is jouw doelgroep?
Teksten schrijf je voor je doelgroep, daarom moet je weten wat hun wensen en behoeften zijn. Gebruik ook termen die zij gebruiken en speel in op de wensen die zij hebben. Zijn er problemen waar zijn tegenaan lopen? Zorg er dan voor dat jij hier op in gaat spelen en geef ze een antwoord. Als je zo goed mogelijk in weet te spelen op je doelgroep, heb jij het meeste bereik en een grote kans op succes!
Doelstellingen
Zomaar beginnen met marketing is geen goed idee. Je moet weten wat je wil bereiken en daarvoor maak jij doelen die realistisch zijn. Wil je meer mensen naar je website krijgen? Wil jij een betere vindbaarheid in zoekmachines zoals Google? Of wil je mensen werven? Allemaal andere doelen, maar daar moet je wel op in weten te spelen.
Visueel maken en plannen maar!
Wist je dat visuele content ook van groot belang is? Je moet daarom ook goed gebruik maken van afbeeldingen en video’s. Veel mensen vinden het fijn om naar een afbeelding of video te kijken, dit doen ze vaak liever dan een grote lap tekst lezen. Wissel daarom af zodat je echt meegaat in wat de doelgroep nodig heeft en blijf dat ook doen. Maak vervolgens een goede contentplanning en dan heb je voor jezelf een goed overzicht wat je wanneer wil publiceren.