Een website zonder content is niks waard, dus het is zaak deze te vullen met pakkende, interessante content die bij jouw product of bedrijf past. Je kunt teksten gaan schrijven en plaatsen om je website gewoonweg met content te vullen, of je kunt een slimme strategie toepassen. Search Engine Optimalization bijvoorbeeld. SEO is een uiterst effectieve manier om je website hoog te laten eindigen in de Google rankings. Hier zitten echter wel een paar ‘voorwaarden’ aan verbonden, die zullen worden toegelicht in deze blog.
Zorg voor relevante content
Bezoekers van je website willen content lezen die relevant is voor de reden dat zij je website bezoeken. Bezoekers willen immers hun vragen beantwoord hebben. Zorg daarom dat je content bestaat uit kwalitatieve en relevante teksten die echt wat bijdragen aan de website. Je SEO kan nog zo goed in elkaar zitten, maar als je content niet interessant is voor de bezoeker, dan zal je nog weinig resultaten zien.
Beperk je tot een paar kernwoorden
Het is bij SEO al snel verleidelijk om zo veel mogelijk zoekwoorden in je teksten te pompen, zodat je met heel veel woorden kans maakt om hoog in de Google rankings te komen. Vooral als je nieuw bent binnen SEO, is dit niet de juiste strategie om te beginnen. Een website vol met zoektermen kan al snel als spam overkomen. In plaats van bezoekers naar je website te leiden, jaag je ze zo als het ware gewoon weg van je site. Het is zeker voor beginnende spelers binnen de SEO-wereld raadzaam om je te laten helpen met het schrijven van goede SEO teksten. Een bureau dat zich specialiseert in SEO content staat namelijk altijd klaar voor raad en daad.
Structureer je teksten
Een bezoeker van een website is enorm snel in het scannen en beoordelen van de site. Als je website en teksten onoverzichtelijk zijn, zijn bezoekers al snel uitgekeken op je site. Het is daarom belangrijk om je teksten te structureren met kopjes en ongeveer 100 tot 150 woorden per kopje te schrijven. Zo blijft alles overzichtelijk en weet een bezoeker meteen waar hij of zij moet zijn voor het antwoord op zijn of haar vraag.