De wereld van de marketing is zeer complex. Er zijn onwijs veel technieken en nog veel meer mensen die allemaal beweren dat ze je kunnen helpen. Helpen met het verviervoudigen van je omzet, het optimaliseren van je marketingproces, gratis ads en nog veel meer. We hebben daar een heel simpel antwoord op; weg ermee! Er is tegenwoordig maar één ding belangrijk als bedrijf. Wat dat is? Volgers natuurlijk! Social media is belangrijker dan ooit en daarom vertellen we je vandaag hoe je marketing kan gebruiken om meer volgers te krijgen. Kijk daarbij vooral ook een beetje af bij professionals als Sender Marketing, zij weten als allerbeste hoe je dit nu écht aanpakt.
De inhoud
Er is maar één ding écht belangrijk in de socialmediawereld; inhoud. Je kunt nog zoveel posten in fantastische kwaliteit met catchy captions, maar als je inhoud niet op orde is, is het een verloren zaak. Wat we bedoelen met inhoud? De message die je de wereld instuurt met je post. Je moet content creëren die je doelgroep boeit. Ze moeten willen kijken naar wat je online hebt gezet en dit moet ze aanzetten tot een andere actie. Een band opbouwen, hen aanmoedigen iets te doen en ze iets bieden waar ze wat aan hebben, dát is wat ertoe doet. Dat is best lastig, dus gelukkig kun je daar experts zoals Sender Marketing Limburg voor inzetten.
Optimalisatie
De optimalisatie van je socialmediaprofiel is ook zeer belangrijk. Dit zorg ervoor dat je aantrekkelijk bent om te volgen. Denk daarbij aan een professionele profielfoto, een pakkende bio en een duidelijke lay-out. Je kunt eventueel gebruikmaken van hashtags om je vindbaarheid te vergroten, maar ga zeker niet all-in met een bio vol met hashtags. Dit zal alleen een averechts effect hebben; het staat onwijs slordig.
Samenwerkingen
De laatste stap die wat ons betreft essentieel is voor meer volgers op je account; samenwerkingen. Werk samen met andere bedrijven/influencers om je account te promoten. Zorg wel voor een leuke promotie en plaats nooit cheesy advertenties, dat zal mensen alleen maar ergeren. Probeer overigens ook alleen maar samenwerkingen aan te gaan met accounts die een publiek hebben dat je wilt bereiken. Een samenwerking met een make-up influencer zal immers niet zoveel doen als je grasmaaiers verkoopt. Misschien ook wel, als tienermeisjes opeens een passie voor grasmaaiers hebben. Ach, je begrijpt wel wat we bedoelen!