laptop

De theorieën van SEO die je altijd kunt verfrissen

De wereld van Search Engine Optimization is voor jou niet onbekend. Je bent al een bepaalde tijd actief binnen de online marketing, dus veel is voor jou al vertrouwd. Er komt steeds meer informatie bij, waardoor het snel intimiderend kan lijken. Google heeft constant nieuwe updates, dus kan het lijken alsof je door het bos de bomen niet meer kan zien.

Om te voorkomen dat je achter al die informatie moet rennen, moet je steeds je kennis opfrissen. De basis van SEO moet voor jou geen vreemd iets zijn. Als de basis goed is, heb je een prima fundament om alle extra informatie op te bouwen.

Soms kun je de fundamentele dingen van SEO vergeten. Daarom is deze blog geschreven zodat je altijd een referentiepunt hebt als je even niet meer weet hoe het er aan toe gaat.

Dus welke fundamentele eigenschappen van SEO moet je altijd verfrissen ?
1. Het complete plaatje. Voordat je alle trucjes van SEO kent, zorg ervoor dat je weet waar het over gaat. Het doel van SEO is om je website te optimaliseren zodat deze hoger scoort in de zoekopdrachten die relevant zijn voor jouw branche. Er zijn vele manieren om het te doen maar de voornaamste is het vergroten van je relevantie en autoriteit.
2. Domein en pagina autoriteit. Vervolgens ga je jouw kennis over de domein en pagina autoriteit verversen. Het basisidee is dit: de domein autoriteit geeft aan hoe betrouwbaar jouw domein is. De pagina autoriteit geeft aan hoe sterk een bepaalde pagina is. Die autoriteit van die pagina is afhankelijk van de autoriteit en de volume van inkomende links.
3. Algemene on-site optimalisatie. Onthoud hierbij dat het gaat om een verzameling van tactieken, waarvan de meeste eenvoudig te implementeren zijn. Het is gericht op het zichtbaar en indexeerbaar maken van je website voor zoekmachines.
4. Linkbuilden. Linkbuilden is wanneer je content verzorgt op een externe pagina ten voordele van jouw pagina’s. Het effectieve van linkbuilden is dat je een linkbuilder kunt aannemen, waardoor jij meer tijd en ruimte hebt om te focussen op jouw taken binnen jouw seo functie.

werktafel

5. Keyword onderzoek. Bepaalde target keywords zijn niet meer zo belangrijk als voorheen, toch je moet altijd de head keywords en long-tail keywords kunnen identificeren. Dit helpt om de richting van je campagne sturing te geven.

Naarmate je bezig bent des te meer de fundamentele elementen van SEO voor jou vanzelfsprekend worden. Je zult ook merken, hoe meer je de theorieen toe past des te meer je je veilig voelt binnen je functie.

Opmerkingen voor dit bericht zijn gesloten.