digital-marketing

Werken als online marketeer

Heb jij een studie gevolgd op het gebied van marketing, media of communicatie? Dan is een carrière als online marketeer misschien wel iets voor jou!

Vaak wordt gezegd dat je pas echt gaat leren, als je het in de praktijk uitvoert. Dit is bij online marketing zeker van toepassing.

Studenten hebben vaak een algemene kennis op het gebied van online marketing. Terwijl online marketing in de praktijk juist heel specifiek is. Dit heeft te maken met de snelle ontwikkelingen op het gebied van online marketing. Waardoor een brede basiskennis van belang is en in de praktijk gespecificeerd kan worden. Maar waar bestaat het gebied online marketing nou eigenlijk uit?

SEO

Voluit geschreven is het: Search Engine Optimization. Dit is het optimaliseren van de online vindbaarheid van een bedrijf, product of dienst. Hoe hoger de website in de zoekresultaten van een zoekmachine staat zoals google, hoe vaker de website bezocht wordt. En dit verkeer leidt vaak tot een hogere conversie en uiteindelijk omzet. SEO is een verzameling van technieken, waar een online marketeer constant mee bezig is. Een belangrijk onderdeel hiervan is de content.

Het begint bij een keyword onderzoek, dat houdt in dat de online marketeer weet welke zoekterm mensen gaan gebruiken om op jouw website terecht te komen. Door dit onderzoek is overzichtelijk geworden op welke keywords het meest gezocht wordt en op welke keywords de minste concurrentie zich bevindt. Daar liggen namelijk de grootste kansen.

Om te kunnen ranken op deze keywords moet de content op de pagina daar wel op aansluiten. Onder content bedoelen we niet alleen de tekst, maar eigenlijk alles wat de persoon kan lezen en zien op jouw pagina. Als deze uniek is en relevant voor de onderwerpen op de website, zal de online vindbaarheid van de website vergroot worden.

 

student

SEA

SEO zijn de organische zoekresultaten en dus de onbetaalde zoekresultaten. SEA bestaat uit betaald adverteren. Dat is het grootste verschil tussen deze twee.Voluit geschreven is het: Search Engine Advertising. Door het adverteren op internet kun je erg specifiek op de doelgroep richten die bij jou past. Door aan te geven bij de zoekmachine op welke leeftijdscategorie, geslacht en/of interesses je wilt segmenteren, word je direct zichtbaar bij de door jou gekozen doelgroep. Dit is mogelijk met Google AdWords, waarbij je direct bovenaan in de zoekresultaten komt. De online marketeer kan zelf een budget instellen met een limiet, zodat je nooit voor verrassingen komt te staan.

Opmerkingen voor dit bericht zijn gesloten.